2019-11-08
Kaip išlaikyti darbuotoją?Šiais ekonominio augimo laikais dažnai girdime frazę „kaip sunku rasti gerą darbuotoją“. Kompanijos įdeda daug pastangų, laiko ir piniginių išteklių, kad surasti tinkamą darbuotoją.
Auksinė taisyklė sako, kad pigiau yra išlaikyti esamą darbuotoją, negu ieškoti naujo. Įmonės dažnai neišnaudoja visų galimybių, kad esamas darbuotojas gerai jaustųsi senoje darbovietėje. Turime keletą patarimų, kuriais vadovaujantis, galite sumažinti darbuotojų kaitą: 1.) Pravedant darbo pokalbį su kandidatu, svarbu išklausinėti ir išklausyti, kokie yra didžiausi lūkesčiai būsimam darbuotojui būsimam darbe. Žmonės yra labai skirtingi ir lūkesčiai gali būti labai skirtingi. Vieniems svarbu atlyginimo dydis, kitiems atmosfera kolektyve, tretiems – lanksčios darbo valandos ar įmonės siūlomi mokymai darbuotojams. Tik išklausius ir įsiklausius į darbuotojų lūkesčius ir žinant juos, stengiantis juos patenkinti, galima jaustis ramiems, kad darbuotojai neieškos kito darbo. 2.) Svarbu, kad darbuotojas jaustųsi gerai savo vietoje. Labai svarbu santykiai su savo tiesioginiu vadovu. Tiesioginis vadovas deleguodamas užduotis, kontroliuodamas tų užduočių atlikimo kokybę, turi milžinišką įtaką darbuotojo savijautai darbo vietoje. Pagyrimai turėtų būti sakomi viešai, o kritika privačiai. Svarbu, kokiu tonu bendraujama, kokia informacija yra perduodama. Ir tai yra pamatiniai dalykai, nuo kurių priklauso darbuotojo savijauta. 3.) Atmosfera kolektyve – svarbi dalis visoje geros savijautos mozaikoje. Dažniausiai kolektyvą formuoja įmonės vadovas arba atsakingi asmenys, kolektyvo charakterių suderinamumas dažnai yra svarbiau už darbuotojų kompetencijas. Dažni kivirčai kolektyve veda prie dažno darbuotojų keitimosi. 4.) Svarbu tesėti pažadus, kurie buvo duoti prieš darbuotojui įsidarbinant. Jeigu pažadai netęsiami, turi būti aiškiai ir argumentuotai paaiškinta darbuotojui. Pvz.: neatitinka kvalifikacija, darbo našumas ir t.t. 5.) Svarbu palaikyti gerą ryšį su esamais darbuotojais, kad iškilus problemoms apie jas būtų žinoma ir būtų galima jas spręsti. Darbuotojų nesiklausymas priveda prie problemų kaupimosi, kurios kartais išlenda („sprogsta“) netikėčiausiais būdais ir nepalankiausiu laiku. 6.) Geros darbo sąlygos tampa norma, bet reiktų atkreipti dėmėsį į tokius dalykus kaip darbo rūbai, kava ar užkandžiai. Dažnai tai yra smulkmenos, kurios pozityviai nuteikia darbuotojus. 7.) Darbuotojų išleidimas iš darbo ekstra atvejais, kai yra tuo nepiktnaudžiaujama, parodo nuoširdų rūpestį savo darbuotojais. Išlaikyti stiprų ir draugišką kolektyvą nėra lengva misija, bet stengiantis, mokantis iš savo ir svetimų klaidų – tikrai įmanoma. Apie problemas, esančias kolektyve, galima sužinoti, jeigu pravedate pokalbius su darbuotojais, kurie išeina iš įmonės. Atviras ir draugiškas pokalbis gali padėti sužinoti tam tikrus dalykus, kuriuos ištaisius, padėtis įmonėje gali žymiai pagerėti. Sėkmės išlaikant esamus darbuotojus! |
Naudinga informacija:
|
Jūsų vardas:
Komentarų dar nėra. Būkite pirmas!